سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سن کاشت مو

سن کاشت مو یکی از الویت ها و شرایطی که برای کاشت مو الزامی است طبق نظر بیشتر  کارشناسان و پزشکان سن کاشت مو 23 سال به بالا می باشد .اما باید به این نکته اشاره کرد که شرایط کاشت مو تنها به  سن مربوط نمی شود و پزشک شما با توجه به تغییرات ژنتیکی بدن فرد اقدام به کاشت مو می کند.  کاشت مو مختص سنین بالا نمی باشد و اگر فردی شرایط کاشت مو را دارا باشد می تواند کاشت مو انجام دهد.

کاشت مو در زنان و مردان

همان گونه که می دانید الگوی رشد مو در زنان و مردان با یکدیگر متفاوت  می باشد به همین دلیل ریزش موی سر آن ها نیز با یکدیکر متفاوت خواهد بود.

همین امر باعث شده است که دارو درمانی در زنان برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین رویش دوباره مو بیشتر از مردان تاثیر گذار باشد بنابراین کاشت مو سر به خانم ها خیلی توصیه نمی شود.

موی سردرمردان بیشتر از ناحیه وسط سر دچار ریزش می شوند اما در ریزش مو زنان در قسمت های مختلف سر اتفاق می افتد.

کاشت مو برای  زنانی که از ناحیه وسط سر دچار ریزش مو می شوند، امکان پذیر است.البته شانس دارو درمانی در زنانی که دچار کچلی شده اند، بیشتر از مردان است.

سن مناسب  کاشت مو

بیشتر متخصصان کاشت مو معتقد هستند  که سن مناسب کاشت مواز  40  سالگی به بالا است. چون طاسی در این سن شکل گرفته است،و بیمار می‌تواند بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنید.

از طرفی اگر کاشت مو در سن مناسب انجام  نشود وموهای فرد  در حال ریزش مداوم و پیشرونده باشد، در نهایت نتیجه کاشت مو رضایت بخش نخواهد بود. این مشکل بیشتر برای متقاضیان جوانی اتفاق می افتد که  کاشت مورا در سن پایین انجام می دهد.موی کاشته شده در افراد جوان در ابتدا پرپشت و متراکم رشد می‌کند، اما موی اطراف آنها به مرور نازک‌تر و کم‌پشت‌تر می‌شود. به همین دلیل کاشت مو برای آقایان جوان توصیه نمی‌شود.

نکته  دیگری که متخصص کاشت مو درباره مناسب بودن شرایط بیمار برای درمان کاشت مو بررسی می کند . سابقه خانوادگی بیمار به منظور تعیین الگوی طاسی است. جراح زمان مناسب برای کاشت مو را با توجه به این ارزیابی تعیین می‌کند.

چرا سن کاشت مو برای کاشت مهم است ؟

اگر افراد در سن مناسب برای کاشت مو اقدام به انجام  کاشت نکنند به دلایل زیر ممکن است  به مشکل بربخورد که در این جا به برخی از انها اشاره شده است

-زیر سن 25 سالگی  مدل ریزش مو، حجم و تعداد موهای از دست رفته فرد  قابل مشخص نمی باشد به همین دلیل کاشت مو در این سن مشکل خواهد بود مگر در شرایط خاص که پزشک آن را توصیه می کند.

-اگر سن کاشت مو برای فرد در نظر گرفته نشود و کاشت در سنین پایین انجام شود  شاید در سنین بالاتر فرد از آن ناراضی بوده و مدل موی خود را دوست نداشته باشد.

-کاشت مو اگر زیر سن مناسب صورت بگیرد در سنین بالاتر نیز باید تکرار گردد تا دوره درمانی کامل شود.

سن کاشت مو درزنان

زنان امروزه به سلامت و ظاهر خود بیشتر توجه می کنند . تغذیه خوب ، ورزش به طور منظم ، آزمایشات منظم فیزیکی همه از عواملی است که  نشان می دهد زنان به  سلامت و حفظ ظاهر خود توجه دارند  . ریزش مو کاهش دهنده زیبایی است و به طور فزاینده برای زنانی که در مورد ظاهر خود حساس هستند غیر قابل قبول است . تشخیص سن مناسب کاشت مو در زنان بیشتر به شرایط بیمار و نظر پزشک بستگی دارد. پس بنابراین می توان گفت که در مورد پیوند موی خانم ها مسئله سن کاشت مو خیلی  مطرح نیست.

سن مناسب کاشت موآقایان

معمولا  سن کاشت مو در آقایان در سنین بین  18 تا 25 سال مناسب نمی باشد مگردر موارد خاص که  با نظر پزشک کاشت موبرای این افراد انجام می شود. زیرا در این سن میزان ریزش موی فعلی آنها مشخص نیست و پیش بینی گسترش یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. به عنوان مثال اگریک فرد جوان با موی کم پشت در ناحیه پیشانی بنا به درخواست خود فرد اقدام به کاشت مو کند و یک خط رویش موی جدید پرتر، ایجاد شود این عمل بسیار فرد را راضی می کند ، ولی این رضایت موقتی خواهد بود .

زیرا با پیشرفت طبیعی ریزش مو میزان طاسی او تا حدی گسترش یافته و موهای باقی مانده در پشت سر به حدی نیست که بتواند پوشش قابل قبولی را تا خط رویش جدید او ایجاد کند. این افراد بهتر است از داروهای ضد ریزش مو، و مزوتراپی استفاده نموده و در سال های بعدی و در سن مناسب برای کاشت مو اقدام کنند.

آیا 50 سالگی سن مناسب کاشت مو است

سن مناسب برای کاشت مو فقط به بالای  25سال ختم نمی شود و افراد بالای 50 سال نیز می توانند امیدوار باشند که با کاشت موی خود می توانند نتیجه قابل قبول و خوبی از این شیوه دریافت نمایند.

البته در  افراد بالای 50 سال روش کاشت موها متفاوت می باشد زیرا نمی توان موهای این افراد را همانند موهای جوانان بیست ساله کاشته شود  پس باید به این نکته توجه نمود که این افراد حجم مو کمتری نیاز دارند. در این افراد بازسازی موها راحت تر می باشد زیرا چهره آن ها جا افتاده تر می باشد و می توانند مناسب با چهره شان کاشت را انجام دهند.

در این سن کاشت مو بیشتر برای زیبایی ظاهری متناسب با سن افراد انجام می شود همچنین باید به این نکته نیزاشاره کرد که افراد بالای 50 سال به دلیل استفاده از داروهای متفاوت برای بیماری هایی که دارا می باشند باید پزشک خود را مطلع سازند زیرا ممکن است انجام کاشت در سن بالاتر برای آن ها خطرناک باشد و دچار مشکل گردند.

به عنوان مثال در افرادی که دچار بیماری قلبی می باشند کاشت مو باید در چند جلسه برای فرد صورت گیرد تا به آن ها فشار جدی وارد نگردد و در آرامش و بدون استرس باشند.