سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورم بعد از کاشت مو

 

آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

با وجود اینکه روش‌های نوین و مدرن کاشت مو بسیار کمتر از گذشته دارای عوارض هستند، اما هنوز یک عمل جراحی محسوب می‌شوند. هرچقدر هم که روش استفاده شده برای شما کم عارضه باشد، باز هم امکان قدری ورم وجود دارد. خبر خوب این است که روش‌هایی که در ادامه خواهید خواند می‌توانند تا حد خوبی به کاهش ورم بعد از کاشت مو کمک کنند.

ورم در ناحیه? کاشت، پیشانی، شقیقه‌ها و حتی پلک‌ها نسبتاً شایع است. همچنین ممکن است تا چند روز بعد از انجام عمل، ورمی نداشته باشید و بعد آن مدت دچار این عارضه شوید. توجه داشته باشید که عوارضی این چنینی بعد از عمل‌های جراحی ناشی از پاسخ طبیعی بدن به جهت بهبودی خود است و موقتی هستند.

چند نکته کوتاه در مورد ورم بعد از کاشت مو

  • اگر با وجود رعایت تمامی نکات بالا باز هم دچار ورم شدید، به سرعت از کمپرس سرد استفاده کنید. هرچه زود روی محل ورم یخ بگذارید، تاثیر ضد ورم آن بیشتر است. بازهم تاکید می‌کنیم که روی محل پیوند یخ نگذارید.
  • اگر آناناس دوست ندارید و هیچ جورِ نمی‌توانید با این میوه? خوشمزه کنار بیایید، در صورتی که یک لیوان آب بیشتر بخورید، اجازه دارید از آناناس صرف نظر کنید.
  • حمام آفتاب و سونا بخار را تا سه هفته بعد از کاشت فراموش کنید.
  • سعی کنید یک هفته مرخصی بگیرید و بعد از کاشت در منزل استراحت کنید. در هفته? اول رابطه? جنسی نداشته باشید.
  • سعی کنید تا دو هفته بعد از کاشت، از سشوار کشیدن موهای خود، به ویژه سشوار گرم، پرهیز کنید.
  • بعد از انجام عمل کاشت مو، بطری آب خود را پر کنید، روی راحتی مورد علاقه‌تان لم داده (دراز نکشید)، تلویزیون را روشن کنید و بگذارید تا پیوندهای کوچک معجزه‌آسای ما محل‌هایی که مدت‌ها خالی از مو بوده را پر کنند.

راه‌هایی برای کاهش ورم بعد از کاشت مو

هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید

یکی از بهترین توصیه? پزشکان متخصص کاشت مو این است که در 7 روز اول، روی صندلی‌های راحتی بخوابید یا به نحوی روی تخت بخوابید که سرتان افقی قرار نگیرد. این کار تاثیر فراوانی در پیشگیری از ورم در ناحیه? پیشانی و چشم‌ها خواهد داشت.

از فعالیت‌های بدنی سنگین دوری کنید

فعالیت‌های جسمانی سنگین می‌توانند باعث افزایش التهاب شوند. همچنین امکان آسیب به محل‌های ملتهب وجود دارد که می‌تواند منجر به عفونت یا لخته‌های خونی شود. حداقل تا یک هفته پس از کاشت مو از ورزش‌های سنگین دوری کنید. تا دو هفته بعد از عمل نیز از وزنه زدن‌های سنگین خودداری کنید.

آب فراوان بنوشید

 

نوشیدن آب فراوان در کاهش ورم بعد از کاشت مو نقش موثری دارد. به طور کلی هم نوشیدن آب فواید بسیاری برای سلامت عمومی بدن، به ویژه سلامت پوست دارد. پس تا می‌توانید آب بنوشید.

 

منبع: مجله پزشکی کاشت مو