سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت مو سر

کاشت مو سر

کاشت مو سر یک تصمیم مهم و کلیدی برای فرد است.لازم است  پیش از کاشت یا ترمیم مو، فرد خود را  برای کاشت آماده کند واطلاعاتی در این باره کسب کرده باشد ، چرا که کاشت موسر  بسیار حساس  است و اگر به درستی  انجام نشود ویا اینکه  با روش های سنتی و غیر تخصصی انجام شود می تواند موجب ریزش مو مجدد در افراد شود و همین امر باعث می شود تاثیر بدی در روحیه فرد بگذارد.

آیا به کاشت موسر نیاز داریم ؟

اینکه آیا واقعا به کاشت مو سر نیاز داریم یا نه، مسئله ای است که باید توسط پزشک و متخصص کاشت مو سر تشخیص داده شود معمولا برای بیشتر افرادی که دچار کم پشت شدن مو و یا طاسی موی سر به صورت ارثی هستند ، روش های کاشت مو سر تجویز می شود.

 در مواردی که فرد به اندازه کافی هنوز مو بر سر دارد و ریزش موخیلی  شدید نشده است و یا سن و سال مناسبی دارد ، می تواند از روش های به غیر از کاشت مو مانند مزوتراپی استفاده  کنید که البته مجددا تاکید می کنیم تشخیص اینکه کدام تکنیک و روش مناسب فرداست بر عهده پزشک است نه خود فرد.

انتخاب نوع روش کاشت مو سر

اینکه کدام روش کاشت مو سر برای درمان طاسی سر و یا متوقف کردن ریزش موها استفاده شود،  بسیارمهم است. قبلا روش هایی مانند کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار می گرفته است  که تنها تفاوت این دو روش  نوع برداشت گرفت های مو از ناحیه اهدا کننده (معمولا در پشت سر) بود  است . هر یک از این روشها  عوارضی بعد از عمل برای فرد از جمله نیاز به استراحت طولانی، خونریزی، جای زخم و بخیه، تورم و پانسمان طولانی، و عدم امکان شستشوی موها تا چند روز و غیره داشت.

 در حال حاضر روش کاشت مو SUT و کاشت مو FUE بهترین و جدیدترین روش های کاشت موسر محسوب می شوند

آیا شما کاندید مناسب کاشت موسر هستید؟

سن یکی از مواردی است که در کاشت مو سر تاثیر گذار است  اغلب آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسب کاشت مو نمی‌باشند زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آن‌ها پیش‌بینی توسعه یافتن طاسی در آینده امکان‌پذیر نمی‌باشد. افرادی مناسب  کاشت مو هستند که ریزش موی سر آنها متوقف شده باشد.

وضعیت سلامت و جسمانی فرد نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد  به‌منظور بررسی وضعیت سلامت فرد، بررسی شرح‌حال کامل و انجام آزمایشات لازم ضروری می‌باشد.تا پزشک تشخیص دهد که فرد برای کاشت مو مناسب است یا نه.کسانی کاندیدای خوبی برای کاشت مو هستند که در ناحیه پشت سرشان تراکم بالایی از فولیکول‌های مو داشته باشند. البته به کمک روشهای نوین، برای افرادی که تراکم موی کمی دارند نیز کاشت مو قابل انجام است و نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

 بهترین راه برای دانستن این موضوع که انجام عمل کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر، انجام مشاوره با متخصصین  پوست و مو می‌باشد.

نکاتی که در کاشت مو سر باید بدانیم

کاشت مو سر به‌صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی‌حسی موضعی  برای فرد انجام می شود و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچ‌گونه دردی حس نمی‌کند.

پس از اتمام یک جلسه کاشت مو در سر به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می‌شود.

دو روز بعد از عمل می‌توانید به حمام بروید؛ اما دلمه‌هایی ایجادشده بر روی سر را نباید دست‌کاری کنید و این دلمه‌ها یک یا دو هفته بعد از کاشت از بین می‌روند.

 موهای کاشته شده تا دو هفته شروع به رشد می‌کنند که این اتفاق نشان‌ می دهد که پیوند مو گرفته است اما درصد زیادی از موها از هفته سوم شروع به ریزش  می کند و موهای جدید از ماه دوم به بعد ظاهر می‌شوند که درابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می‌شوند.

 در اغلب موارد بعد از کاشت موها ی کاشته شده شروع به  ریزش کرده و محل کاشت برای مدت چند ماه کم‌پشت‌تر از سابق شده البته این امر موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظارایجاد می‌شود. موهای کاشته شده در 6 ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت‌تر شده و تا 12 ماه کامل می‌شوند.

دوره نقاهت کاشت مو سر

دوره نقاهت  کاشت مو سر در افراد مختلف، متفاوت است . برای 24 ساعت پس از جراحی نباید رانندگی کنید  بخیه‌های استفاده ‌شده در این درمان معمولاً پس از گذشت 7 روز کشیده می‌شوند و پیوندهای زده شده پس از گذشت 10 روز در محل خود محکم می‌شوند.اکثر بیماران نیازی به استفاده از داروهای مسکن برای کاهش و کنترل درد ندارند. موی کاشته شده با توجه به شرایطی همچون مقدار موی موجود روی سر فرد، شرایط پوستی و ویژگی‌های درمانی بیمار، پس از  یک ماه برای افراد دیگرغیر قابل تشخیص خواهد شد وبه عبارت دیگر افراد نمی توانند کاشت مو شما را تشخیص دهند . موهای پیوند زده شده فرآیند رشد خود را با گذشت 3 تا 4 ماه پس از عمل جراحی شروع می‌کنند. به‌این‌ترتیب رشد کامل و عادی موها پس از کاشت موی طبیعی به یک سال زمان نیاز دارد.

کاشت مو زیاد

کاشت مو زیاد دغدغه افراد بسیاری است. در واقع همه متقاضایان کاشت مو دوست دارند که حجم موی کاشته شده آنها زیاد باشد و در واقع به اصلاح تراکم بالای کاشت مو داشته باشند.

به همین جهت تحقیقات و بررسی های بسیاری برای کاشت مو زیاد انجام شده است.. آن ها معتقد هستند که اگر در هنگام کاشت مو نکات مهمی را رعایت کنید میتوانید به بهترین نتیجه در کاشت مو برسید و کاشت مو با تراکم زیاد را تجربه کنید.در چند سال اخیر با ترکیب دو روش FUT و FUE می توان کاشت مو با تراکم بالا ویه عبارتی کاشت مو زیاد ایجاد نمود. کاشت مو به روش ترکیبی به فرد این اجازه را می دهد که به جای چندین روش کاشت مو در زمان های مختلف برای رسیدن به تراکم مناسب در یک جلسه تراکم دلخواه را ایجاد نماید.