سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاشت ابرو

 

نحوه  کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی نسبتا ساده است  که به کمک بیهوشی موضعی انجام می گیرد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان را ندارد اما با این وجود جراح باید برای بدست آوردن نتایج بهینه دقت زیادی به خرج دهد. به طور کلی هر ابرو بین 250 تا 400 مو نیاز دارد تا ظاهری سالم و طبیعی داشته باشد. همچنین هر تار مو باید دقیقا در جای مناسب  خود قراربگیرد و بر طبق جهت موهای دیگر ابرو و هم سطح پوست  فرد باشد.

 

 

همچنین در هنگام کاشت  ابرو موها  باید در فاصله نزدیکی نسبت به یکدیگر قرارداشته باشند تا ابرو کامل و صاف به نظر برسد. فولیکول های موبرای کاشت با استفاده سوزن های بسیارریزاز هم  جدا می شوند که تضمین کننده این مساله است که بر روی سر یا در ابروی پیوند داده شده هیچ جای زخمی ایجاد نمی شود. یک ناحیه که می توان مو برای کاشت ابرو برداشت پشت گوش ها است.

 

لازم است در کاشت هر گرافت مو به صورت جداگانه پیوند زده شود، پزشک برای این کار از سوزن هایی استفاده می کند که تنها چند میلی متر پهنا دارند. البته قبل از کاشت ابروبیحسی موضعی به بیمار تزریق می شود، تا در طول جراحی کاشت ابرو احساس درد نکنند. بعد از عمل کاشت  نیازی نیست که بیمار در مراکز کاشت ابرو بستری شود و می تواند برای دوره بهبودی به خانه برود.

البته در کاشت ابرو این نکته را درنظر بگیرد که قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب شود چون اگر منافذ بزرگ باشد خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی خواهد داشت . همچنین باید محل قرارگرفتن  موهایی که کاشته می شود، خیلی نزدیک به هم و بسیار پرتراکم باشد تا  پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

 

 

 

 

نکاتی که در هنگام کاشت ابرو باید رعایت شود

 

 

پزشک برای کاشت ،ابرو را به سه  قسمت تقسیم می کند:

 

1-   تاج ابرو

 

2- بدنه ابرو

 

3- دم ابرو

 

در کاشت تاج ابرو باید موها به گونه ای کاشته شود که زاویه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودی پیدا نکنند).

 

درهنگام کاشت بدنه موهای کاشته شده از سمت تاج ابرو به دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کم شود به طوری که موها با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست کاشته شود.

 

همچنین  نوع موهایی که برای کاشت استفاده می شود باید  قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد یعنی نباید  از موهای ضخیم برای ابرو استفاده شود

 

 

آیا نتایج کاشت ابرو دائمی است

نتایح حاصل از کاشت ابرو دائمی هستند و فرد خیلی سریع به تفاوت ایجاد شده در این باره پی خواهید برد. به عنوان مثال در کاشت موی FUE، نتایج کامل در عرض 12 ماه بدست می آیند. اما در کاشت ابرو، نتایج کامل در زمان کمتری بدست می آید، با این حال چندین ماه زمان لازم است تا نتایج حاصل از کاشت ابرو را مشاهده کنید.

 

 همان گونه که می دانید مو سه مرحله رشد دارد وپس از کاشت مو و  کاشت ابرو شاهد ریزش مو خواهید بود که امری طبیعی است. رشد مو نیز بعد از کاشت وجود دارد بنابراین همانند ناحیه اهدا کننده اولیه، باید موها را مرتب کنید تا ظاهری مناسب داشته باشید.

 

آیا می توان کاشت ابرو را مجدد انجام داد؟

افراد می توانند کاشت را مجدد تکرار کنند اگر شما قصد دارید از عمل کاشت ابروی ثانویه برای افزایش تراکم ابروی خود استفاده کنید، در حدود 8 تا 12 ماه پس از جلسه درمانی اول برنامه ریزی می‌شود.

 

مدت زمان  لازم برای عمل کاشت ابرو

در فرایند کاشت ابرو، در یک جلسه در حدود 200 تا 400 مو پیوند زده می شود. ابروها طی 3 تا 4 ماه بعد از کاشت ، شروع به رشد طبیعی کرده و 50 تا 60 درصد از نتایج عمل، طی 6 ماه کاملا مشخص می شود. برای کاشت ابرو هم 8 تا 12 ماه بعد از جلسه اول انجام می شود.

 

 

نکاتی که در کاشت ابرو باید بدانید

-معمولا کاشت ابرو برای افرادی توصیه می شود که به دلیل عوامل مادرزادی، بیماری، عفونت ابروهای آنها دچار مشکل شده و یا به دلیل  زیرابرو برداشتن زیاد از حد، ابروهای کم پشتی دارند یا ابرو ندارند.

 

-نواحی اهدا کننده مو برای پیوند ابرو پوست سر است .وقتی موی این ناحیه به ابرو پیوند زده می شود این مو ها به صورت دائمی رشد می کنند و عموما باید ماهی یک بار کوتاه شوند.

 

– موهای کاشته شده در ابرو باید در فاصله نزدیکی به یکدیگر کاشته شوند تا ابرو کامل و صاف به نظر برسد؛ برای این امر فولیکول های مو اهدا کننده با استفاده سوزن های بسیار ریز از هم  جدا می گردند که تضمین کننده این مساله می باشد که بر روی سر یا در ابروی پیوند داده شده هیچ جای زخمی ایجاد نمی شود بهترین ناحیه برای برداشت مو پشت گوش ها است.فردی که می خواهد  کاشت و پیوند ابرو انجام دهد باید به این نکته توجه داشته باشد که قدرت رشد موهای کاشته شده به دلیل جابجایی کاهش می یابد، لذا فرد بایستی حداقل 9– 6 ماه صبر کند تا کاشت ابروهایش کاملاً جواب دهد پس وقتی با کندی رشد موهای ابروی خود مواجه شدید به سرعت  دوباره اقدام به کاشت ابرو نکنید.

 

در اخر باید گفت که  کاشت و پیوند ابروها تا حد زیادی شبیه کاشت مو می باشد پس طبیعتا پس از کاشت ابرو اندکی تورم دور چشم رخ می دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت رفع می شود. همچنین باید گفت که کوتاه کردن و شانه کردن مرتب ابرو‌ها تنها مراقبت مورد نیاز برای ابروی کاشته شده است که کار بسیار ساده و آسان است و موهای کاشته شده با موهای طبیعی ابروی آن‌ها هماهنگ است و ظاهری طبیعی دارد.کاشت ابرو یک فرآیند بسیار ظریفی است و نیازمند قرار دادن موها در برش های بسیار ریز است که باید در  جهت مناسب زاویه بندی شوند بدین معنا که موهای کاشته شده باید به گونه ای قراربگیرند که شبیه رشد طبیعی ابرو باشند. وکمترین جای زخم و آسیب دیدگی به موهای قبلی وارد شود.